Intrebari Frecvente
Informatii utile si intrebari frecvente privind achizionarea unei case de marcat sau a altor echipamente pentru magazin sau restaurant.
CUM ALEG O CASA DE MARCAT?
SC Aconi Tech SRL va ofera consultanta in alegerea unei case de marcat in functie de:
- Specificul activitatii desfasurate: magazin alimentar, nealimentar, bar, restaurant, prestari servicii etc.
- Dispozitive periferice optionale atasate ulterior: sertar de bani, scanner, POS, cuplare cu PC, programe de gestiune.
- Bugetul alocat investitiei.
CE ACTE IMI TREBUIESC PENTRU ACHIZITIA UNEI CASE DE MARCAT?
- Certificat constatator de la Registrul Comertului care sa evidentieze adresa punctului de lucru sau activitatea de comert ambulant (activitari prestate la terti sau in targuri, chioscuri si piete);
- Actul de identitate al administratorului sau imputernicire reprezentant;
- Utilizatorul trebuie sa aiba spatiu privat virtual inregistrat la ANAF si semnatura electronica pentru a transmite formularul C801, pentru atribuirea numarului unic de indentificare AMEF;
CAT DUREAZA PROCEDURA DE FISCALIZARE DIN MOMENTUL ACHIZITIEI?
Procedura de fiscalizare si instalare se poate realiza in aceeasi zi, dar depinde si de alte elemente (semnatura electronica si SPV valabile, functionarea site-ului ANAF) .
CE TREBUIE SA FAC PENTRU A SCHIMBA PUNCTUL DE LUCRU?
Acte necesare:
- Certificat constatator de la Registrul Comertului cu adresa noului punct de lucru;
- Adresa de e-mail de la contabilitate pentru a va transmite formularul F4105;
CE TREBUIE SA FAC IN CAZUL IN CARE RADIEZ FIRMA?
Trebuie sa veniti la sediul nostru pentru a efectua procedura de extragere a memoriei fiscale.
Comerciantul poate opta pentru ravanzarea/refiscalizarea casel de marcat catre o alta firma inainte de efectuarea radierii.
CE OBLIGATII AM CA UTILIZATOR AL CASEI DE MARCAT?
- Insusirea si respectarea procedurii de utilizare a casei de marcat;
- Emiterea bonului fiscal catre client aferent fiecarei tranzactii comerciale;
- Listarea Raportului Z la sfarsitul zilei si arhivarea acestuia, pastrarea registrului special si a cartii de interventii;
- Verificarea starii de transmitere a rapoartelor Z catre serverului ANAF cel putin o data pe saptamana;
- Interventii tehnice asupra Casei de marcat se vor efectua EXCLUSIV de catre un servisant autorizat de catre MF pe modelul respectiv de casa de marcat. Dupa efectuarea interventiei, clientul va verifica INTEGRITATEA SIGILIULUI aplicat pe carcasa casei de marcat;
Pentru alte detalii puteti consulta OUG Nr. 28/1999 si HG 479/2003.
CUM POT SA REVAND O CASA DE MARCAT?
In cazul in care inca NU ATI RADIAT FIRMA iar casa de marcat se afla in stare buna puteti apela la un distribuitor autorizat in vederea REVANZARII.
ATENTIE !!! Societatile comerciale NEACREDITATE de catre Ministerul de Finante nu pot tranzactiona case de marcat, respectiv NU POT EMITE FACTURI AVAND CA OBIECT CASE DE MARCAT SAU APARATURA FISCALA DECAT CATRE UN DISTRIBUITOR AUTORIZAT. In caz contrar, fapta se poate sanctiona cu amenda cuprinsa intre 8.000 si 40.000 lei (OUG 28/1999, Art 10 lit. a, Art. 11 lit. b)
ESTE OBLIGATORIU CONTRACTUL DE SERVICE?
Contractul de mentenanta si service este obligatoriu.
Impreuna cu firma autorizata de catre ANAF, utilizatorul va monitoriza starea de transmitere a datelor catre serverul ANAF.
Conform HG 479/2003 , Art. 107, Alin. 4:
(4) Refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat.
CARE ESTE CADRUL LEGISLATIV CU PRIVIRE LA APARATURA FISCALA?
Ordonanta de Urgenta a Guvernului Nr. 28 din 1999
Hotararea Guvernamentala Nr. 479 din 2003
Ordonanta de Urgenta a Guvernului Nr. 91 din 2014
ESTE OBLIGATORIE EXISTENTA UNUI PUNCT DE LUCRU?
Nu este obligatorie. Pentru desfasurarea activitatii de COMERT AMBULANT, este nevoie ca respectiva activitate sa fie incadrata din punct de vedere al codului CAEN in aceasta categorie, respectiv cea de comert ambulant. In acest caz, stationarea/comercializarea intr-o anumita locatie nu trebuie sa se desfasoare pe o perioada mai mare de 2 luni.
Pentru aceasta activitate va recomandam case de marcat portabile cu acumulator.
CE FAC IN CAZUL IN CARE AM TASTAT GRESIT SUMA DE PE BONUL FISCAL?
Conform H 479/2003 Art. 36, pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
- a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.
Pentru alte detalii si informatii va rugam sa ne contactati.
AconiTech – Case de Marcat, Echipamente si Software de Vanzare si Gestiune in Pitesti – Arges – si in toate judetele tarii.