Intrebari Frecvente

Informatii utile si intrebari frecvente privind achizionarea unei case de marcat sau a altor echipamente pentru magazin sau restaurant.

CUM ALEG O CASA DE MARCAT?

SC Aconi Tech SRL va ofera consultanta in alegerea unei case de marcat in functie de:

  1. Specificul activitatii desfasurate: magazin alimentar, nealimentar, bar, restaurant, prestari servicii etc.
  2. Dispozitive periferice optionale atasate ulterior: sertar de bani, scanner, POS, cuplare cu PC, programe de gestiune.
  3. Bugetul alocat investitiei.

CE ACTE IMI TREBUIESC PENTRU ACHIZITIA UNEI CASE DE MARCAT?

  1. Certificat constatator de la Registrul Comertului  care sa evidentieze deschiderea/adresa punctului de lucru SAU Hotarare AGA privind infiintarea punctului de lucru impreuna cu adeverinta de la Registrul Comertului cu privire la demararea procedurii de infiintare a punctului de lucru;
  2. Stampila societatii;
  3. Delegatie sau act imputernicire administrator/reprezentant (Hotarare AGA, procura, Act constitutiv);
  4. Copie CUI si Certificat de inregistrare in scopuri de TVA.

CAT DUREAZA PROCEDURA DE FISCALIZARE DIN MOMENTUL ACHIZITIEI?

Procedura de fiscalizare si instalare dureaza maxim 4 zile, in functie de operativitatea D.G.F.P. Pitesti.

CE TREBUIE SA FAC PENTRU A SCHIMBA PUNCTUL DE LUCRU?

Acte necesare:

  1. Certificat constatator de la Registrul Comertului privind radierea punctului de lucru vechi SAU Hotarare AGA privind Radierea impreuna cu adeverinta de la Registrul Comertului cu privire la radierea punctului de lucru;
  2. Citirea si predarea memoriei fiscale aferenta punctului de lucru radiat catre Finante si scoaterea acesteia din Evidenta MF – se va efectua de catre Aconi Tech;
  3. Certificat constatator de la Registrul Comertului privind infiintarea noului punct de lucru;
  4. Fiscalizarea casei de marcat cu o noua memorie fiscala si luarea in Evidenta MF – se efectueaza de catre Aconi Tech.

CE TREBUIE SA FAC IN CAZUL IN CARE RADIEZ FIRMA?

Inainte de a radia firma trebuie sa consultati un distribuitor/servisant autorizat in vederea revanzarii/refiscalizarii casei de marcat catre o alta firma. Acest procedeu este asemanator "SCHIMBARII PUNCTULUI DE LUCRU" detaliat mai sus.

CE OBLIGATII AM CA UTILIZATOR AL CASEI DE MARCAT?

  1. Insusirea si respectarea procedurii de utilizare a casei de marcat.
  2. Emiterea bonului fiscal catre client aferent fiecarei tranzactii comerciale;
  3. Listarea Raportului Z la sfarsitul zilei precum si pastrarea arhivei rola jurnal, registrului special si a cartii de interventii.
  4. Interventii tehnice asupra Casei de marcat se vor efectua EXCLUSIV de catre un servisant autorizat de catre MF pe modelul respectiv de casa de marcat. Dupa efectuarea interventiei, clientul va verifica INTEGRITATEA SIGILIULUI aplicat pe carcasa casei de marcat.

Mai jos puteti consulta OUG Nr. 28/1999 si HG 479/2003.

CUM POT SA REVAND O CASA DE MARCAT?

In cazul in care inca NU ATI RADIAT FIRMA iar casa de marcat se afla in stare buna puteti apela la un distribuitor autorizat in vederea REVANZARII.

ATENTIE !!! Societatile comerciale NEACREDITATE de catre Ministerul de Finante nu pot tranzactiona case de marcat, respectiv NU POT EMITE FACTURI AVAND CA OBIECT CASE DE MARCAT SAU APARATURA FISCALA DECAT CATRE UN DISTRIBUITOR AUTORIZAT. In caz contrar, fapta se poate sanctiona cu amenda cuprinsa intre 8.000 si 40.000 lei (OUG 28/1999, Art 10 lit. a, Art. 11 lit. b)

ESTE OBLIGATORIU CONTRACTUL DE SERVICE?

In perioada de garantie (1 an de zile) nu aveti obligativitatea incheierii unui contract de service.
INSA, in perioada de POSTGARANTIE, conform HG 479/2003 , Art. 107, Alin. 4:

(4) Refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat.

CARE ESTE CADRUL LEGISLATIV CU PRIVIRE LA APARATURA FISCALA?

Ordonanta de Urgenta a Guvernului Nr. 28 din 1999 – Descarca aici.
Hotararea Guvernamentala Nr. 479 din 2003 – Descarca aici.
Ordonanta de Urgenta a Guvernului Nr. 91 din 2014 - Descarca Aici.

ESTE OBLIGATORIE EXISTENTA UNUI PUNCT DE LUCRU?

Nu este obligatorie. Pentru desfasurarea activitatii de COMERT AMBULANT, este nevoie ca respectiva activitate sa fie incadrata din punct de vedere al codului CAEN in aceasta categorie, respectiv cea de comert ambulant. In acest caz, stationarea/comercializarea intr-o anumita locatie nu trebuie sa se desfasoare pe o perioada mai mare de 2 luni.

Pentru aceasta activitate va recomandam case de marcat portabile cu accumulator.

CE FAC IN CAZUL IN CARE AM TASTAT GRESIT SUMA DE PE BONUL FISCAL?

Conform H 479/2003 Art. 36, pentru corectarea sau anularea înregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul întocmeste un dosar care va cuprinde:

a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit în aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

 

Pentru alte detalii si informatii va rugam sa ne contactati.

AconiTech - Case de Marcat, Echipamente si Software de Vanzare si Gestiune in Pitesti - Arges - si in toate judetele tarii.

intrebari frecvente case de marcat
intrebari frecvente scannere
intrebari frecvente sisteme POS
intrebari frecvente alte echipamente